perjantai 2. marraskuuta 2012
Opettavainen tarina luottokortilla ostamisesta
Ehkäpä joku teistä muistaakin, että Saksassa ostamissani eteisen valaisimissa yhden valaisimen lasikupolissa oli ongelmia.
Näitä ongelmia yritin selvittää syksyn ajan myyjän kanssa, mutta hän tai yritys ei vastannut minulle. Vaihtoehtoina esitin heille joko uuden kupolin lähettämistä tai rahojen palauttamista tuon yhden valaisimen osalta.
Päätin lähettää asian pari viikkoa sitten Luottokunnalle selvitettäväksi, koska myyjän suunnasta ei toimintaa tapahtunut. Luulin rahojen takaisin saamisen olevan helppoa, mutta eihän se niin mennytkään. Tässä siis teille se opettavainen osio: Jotta Luottokunta saisi rahat myyjäyritykseltä, minun tulisi todistaa, että olen palauttanut tuotteen heille takaisin. Virallisestihan myyjällä olisi velvollisuus korvata minulle aiheutuneet postikulut palautuksesta, mutta sitähän ei voi kukaan minulle taata – varsinkin kun myyjä ei ole suostunut asiaa käsittelemään. Tässä tapauksessa valaisimen lähettäminen Saksaan maksaisi minulle varmaankin noin 50-100 euroa tai jopa enemmän, eli kenties jopa enemmän kuin valaisimen hinnan verran. Hmm. En aio valaisinta omakustanteisesti mihinkään lähettää, se on varmaa.
Toinen pelastuskeinoni, joka minulle neuvottiin, on, että minun pitää toivoa, että en saa vastausta viestiini, jossa tiedustelen myyjältä palautusosoitetta. Tällöin voitaisiin osoittaa, että en ole saanut palautusosoitetta pyynnöstä huolimatta. Toivokaamme siis, etten mitään viestiä Saksan suunnasta saa.
Tarinan opetus: Luottokorttiostokset ovat oman kokemukseni mukaan turvallisia, kunnes tavara on varsinaisesti sinulle. Ainakin muutamissa tapauksissa, joissa tavaran olen maksanut enkä sitä saanut, summan palautus on ollut Luottokunnalla automaattinen. Ongelmat siis muodostuvat siinä vaiheessa, jos saat tuotteen ja se onkin viallinen.
Näitä ongelmia yritin selvittää syksyn ajan myyjän kanssa, mutta hän tai yritys ei vastannut minulle. Vaihtoehtoina esitin heille joko uuden kupolin lähettämistä tai rahojen palauttamista tuon yhden valaisimen osalta.
Päätin lähettää asian pari viikkoa sitten Luottokunnalle selvitettäväksi, koska myyjän suunnasta ei toimintaa tapahtunut. Luulin rahojen takaisin saamisen olevan helppoa, mutta eihän se niin mennytkään. Tässä siis teille se opettavainen osio: Jotta Luottokunta saisi rahat myyjäyritykseltä, minun tulisi todistaa, että olen palauttanut tuotteen heille takaisin. Virallisestihan myyjällä olisi velvollisuus korvata minulle aiheutuneet postikulut palautuksesta, mutta sitähän ei voi kukaan minulle taata – varsinkin kun myyjä ei ole suostunut asiaa käsittelemään. Tässä tapauksessa valaisimen lähettäminen Saksaan maksaisi minulle varmaankin noin 50-100 euroa tai jopa enemmän, eli kenties jopa enemmän kuin valaisimen hinnan verran. Hmm. En aio valaisinta omakustanteisesti mihinkään lähettää, se on varmaa.
Toinen pelastuskeinoni, joka minulle neuvottiin, on, että minun pitää toivoa, että en saa vastausta viestiini, jossa tiedustelen myyjältä palautusosoitetta. Tällöin voitaisiin osoittaa, että en ole saanut palautusosoitetta pyynnöstä huolimatta. Toivokaamme siis, etten mitään viestiä Saksan suunnasta saa.
Tarinan opetus: Luottokorttiostokset ovat oman kokemukseni mukaan turvallisia, kunnes tavara on varsinaisesti sinulle. Ainakin muutamissa tapauksissa, joissa tavaran olen maksanut enkä sitä saanut, summan palautus on ollut Luottokunnalla automaattinen. Ongelmat siis muodostuvat siinä vaiheessa, jos saat tuotteen ja se onkin viallinen.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
"Tällöin voitaisiin osoittaa, että en ole saanut palautusosoitetta pyynnöstä huolimatta. Toivokaamme siis, etten mitään viestiä Saksan suunnasta saa"
VastaaPoistaTarkoittaako tämä siis sitä, että kun et saa palautusosoitetta, Luottokunta korvaa valaisimen hinnan ja saat pitää valaisimen?
Itse odottelen tässä parhaillaan luottokortilla ostettua kelloa Alankomaista.
Tuossa "vastaamattomuus"-tapauksessa Luottokunta voi käyttää perusteena, että palautusta on yritetty. Saamani puhelun perusteella, sain käsityksen, että on todennäisköisempää, että en saa rahoja kuin että saisin. Katsotaan.
PoistaIlmeisesti Luottokunnan pitää päästä sopuun myyjäliikkeen kanssa asiasta eli he eivät voi yksipuolisesti tuota rahanpalautusta hoitaa. Kuvaamassasi tilanteessa tuo valaisin jäisi minulle - tosin tuo valaisin on alkuperäisessä muodossaan käyttökelvoton, koska lasikupua ei voi asentaa kannakkeeseen ja lisäksi lasikuvussa kauneusvirheenä on lukuisat ilmakuplat.
Tämä on ollut suuri huoleni ulkomailta tilatessa, koska olen kuullut vastaavaa omalta ystävältäni, joka paljon ostaa Suomen ulkopuolelta tavaraa. Häneltä on jäänyt korvaamatta tuotteita myös sen vuoksi että Luottokunta ei ole saanut mitään vastausta myyjäyritykseltä. Asia on seisonut jo yli puolivuotta ja edelleen on rahat saamatta, vaikka rikkinäinen tuote on palautettu myyjälle.
VastaaPoistaTuollainen "virhemarginaali" on toki pieni ja sataa onnistunutta kauppaa kohden tapahtuu yksi tälläinen ongelmatilanne, joka useimmiten lopulta selviää parhainpäin. Silti se on kurjaa, jos on itsellä tuollainen selvittelyä vaativa kauppa, jonka lopputuloksesta ei ole tietoa. Kurja tilanne. :(
Toivottavasti se yritys ei vastaa mitään ja luottokunta ottaa tappion hoitaakseen. Pidän peukkuja pystyssä! <3 <3
Tämäkin on ensimmäinen tapaus, jonka kanssa jotain probleemia tuli. Korttitietojen mukaan, summa olisi nyt kuitenkin palautettu! Jes! Tuskin tulevat sitä uudestaan perimään takaisin. Taisi siis päättyä tämä tarina onnellisesti tällä kertaa.
Poistaemmää muuta voi sanoo ku on se johanna vaan KAUNIS!!!!!ja vuosi vuodelta vaan kauniimpi..
VastaaPoistase nyt tän poistaa,vaan eip haittaa.
kiitos ja anteeks.
-7-9g r.h.-
No kiitos kiitos, taitaa kuva nyt kaunistella totuutta.
Poista